Meterik begint het seizoen met een overwinning op SSA Lottm/GFC33

RKSV Meterik 1

SSA S.V. Lottum - GFC'33 1 (zon)

24 september 2023 14:30

N.S. Slavenburg

Op zondag 24 september speelde Meterik de thuiswedstrijd tegen SSA. In de eerste helft was het nog een gelijkopgaande wedstrijd. In de tweede helft maakten de groen-witte van trainer Eric Caasenbrood, die het eerste jaar voor de groep staat, het verschil en wonnen verdiend met 3 – 0.
Bij Meterik en SSA stond het vizier van de aanvallers voor de rust niet op scherp. Meterik liet een drietal en SSA een tweetal prima kansen onbenut . Vlak voor rust leek SSA op voorsprong te komen maar een loepzuivere voorzet werd overgeschoten. Het was laatste man Teun Jakobs die even later voor Meterik de ban brak en een corner van Giel Vullings overtuigend binnen kopte: 1 - 0
Meterik had in de tweede helft veel meer controle over de wedstrijd. Er werd beter druk gezet op de tegenstander en daardoor kregen ze veel meer balbezit. Nick van Berlo soleerde vanaf de middenlijn door de SSA gelederen maar de keeper keerde zijn inzet. De 2 – 0 kwam er toch; Teun Jakobs kopte op bijna identieke wijze als bij de 1 – 0 de corner van Giel Vullings binnen. SSA werd nog slechts een keer echt gevaarlijk maar keeper Luuk Haenen hield de nul vast. Uiteindelijk besliste Rens Aerts na een dieptepass van Bart Houben met de 3 – 0 de wedstrijd. Meterik kan zich langzamerhand weer helemaal op het voetbal richten na alle perikelen rondom veld renovaties en de bouw van sporthal. Met de ingebruikname van het nieuwe clubgebouw en het bereiken van de derde bekerronde na 3 overwinningen op Sporting, HBSV en BVV is Meterik er klaar voor om er een mooi voetbaljaar van te maken!