METERIK EN KRONENBERG IN EVENWICHT.

RKSV Meterik 1

Kronenberg 1 (zon)

12 mei 2024 14:30

T. Verkooijen

Op zondag 12 mei speelde Meterik op een fantastische grasmat de thuiswedstrijd tegen Kronenberg. Geen wedstrijd om des keizers baard. Meterik kon zich immers vandaag vast op de tweede plek spelen, hetgeen belangrijk is voor de nacompetitie en Kronenberg vecht nog tegen degradatie. Maar dat was van beide kanten niet te zien. Het was allemaal een beetje pover en zo kwam er een terechte 3 – 3 eindstand op het “scorebord”.

Kronenberg startte sterk met twee corners maar na een paar minuten nam Meterik het initiatief. Dit leverde enkele kleine kansjes maar geen doelpunten op.

Na een kwartier gaf Meterik onnodig een vrije trap weg en via een Meterik speler belandde de bal net onder de lat in het eigen doel, 0-1. Hierna hetzelfde spelbeeld. Meterik probeerde te voetballen, had een overwicht, maar moest ook waakzaam blijven voor de snelle aanvallers van Kronenberg. Na een half uur kreeg Meterik loon naar werken. Bart Houben gaf met een diepe bal Giel Vullings vrije doorgang op de keeper en deze rondde netjes af 1 - 1. Vlak voor rust eenzelfde aanval; Guus Willemssen stuurde Rens Aerts de diepte in, maar deze keer trok de keeper aan het langste eind.

Na rust startte Meterik sterk. Een prachtige pass van Nick van Berlo, een goede voorzet van Giel Vullings en met een resolute afronding scoorde Brent La Crois de  2-1. Echter aansluitend laks optreden van de verdediging van Meterik en binnen een minuut mocht Giel Appeldoorn de 2 – 2 scoren. Een kwartier voor tijd een zelfde scenario. Weinig doortastend optreden achterin werd door Quinn Janssen weer afgestraft en zette daarmee Kronenberg op een 2 - 3 voorsprong. Meterik kroop hierna wel uit zijn schulp en had een paar keer wat pech met de afwerking. Ze scoorden in de slotfase dan toch de verdiende gelijkmaker. Uit een corner werd door Bram Litjens van dichtbij de 3-3 binnengekopt. Hierna probeerde Meterik alsnog de overwinning binnen te halen. Het dichtstbij kwam Giel Hermans met een fraai schot dat net naast ging. Voor beide teams was het een teleurstellend resultaat. Kronenberg moet nog aan de bak om degradatie/nacompetitie te voorkomen. Meterik moet komend weekend nog aan de bak om de tweede plek veilig te stellen. Wij wensen VV Helden proficiat met het behaalde kampioenschap.